Profesioniști

Cum să te folosești de social media dacă lucrezi în imobiliare

Dacă majoritatea firmelor pot beneficia de ajutorul social media, în cazul domeniului imobiliar, acesta poate juca un rol esențial. Datele oferite de National Association of Realtors din SUA arată că 47% dintre agenții imobiliari spun că folosirea social media le aduce mai multe rezultate decât alte forme de promovare.

De asemenea, 99% dintre millennials se interesează de o nouă locuință mai întâi online, apoi la persoanele apropiate. Mai jos, sunt câteva informații care te vor ajuta să îți formulezi o strategie pentru prezența pe social media. Vei putea citi despre rețelele sociale recomandate pentru agenții imobiliari, ce tip de conținut este indicat, cum să atragi noi clienți, precum și care sunt cele mai frecvente greșeli în promovare.

  • Rețele sociale recomandate pentru imobiliare
  • Ce tip de conținut este potrivit
  • Sfaturi pentru a atrage clienți cu ajutorul social media
  • Greșeli frecvente în promovarea imobiliară pe social media

Rețele sociale recomandate pentru imobiliare

Dacă lucrezi în domeniul imobiliar, timpul este foarte important. De aceea, este bine să te concentrezi pe acele rețele sociale care oferă rezultate. Potrivit aceluiași raport al NAR, majoritatea agenților imobiliari folosesc Facebook (97% dintre ei), LinkedIn (59%) și Instagram (39%).

Pe care dintre acestea să te concentrezi? Acest lucru depinde foarte mult de audiența ta. Pe lângă popularitatea unei rețele sociale, e important să știi unde își petrece timpul publicul tău țintă. Mai jos, sunt câteva particularități pentru fiecare rețea socială folosită de agenții imobiliari.

Facebook pentru imobiliare

Platforma Facebook rămâne preferata agenților imobiliari. Acest lucru se datorează faptului că site-ul îți permite ca mesajul tău să ajungă exact la persoanele care fac parte din audiența ta.

Facebook îți permite să fixezi întâlniri direct prin chat, să comunici rapid cu potențialii clienți și să primești feedback.

La acestea se adaugă faptul că poți targeta publicul țintă prin reclame adaptate nevoilor tale.

LinkedIn pentru imobiliare

Deși este o rețea în principal de tip B2B (business to business), LinkedIn poate fi folosită pentru a face networking cu alți agenți imobiliari și pentru a-ți prezenta expertiza în domeniu.

De asemenea, poți crea pagini de business pentru agenție, iar acest lucru te va ajuta să găsești noi agenți imobiliari. Prezența firmei pe LinkedIn oferă clienților un motiv în plus să aibă încredere că oferi servicii de calitate.

Instagram pentru imobiliari

Fotografiile cu locuințe spectaculoase sau care oferă imagini deosebite se potrivesc de minune pe această rețea vizuală. În special dacă vinzi proprietăți de lux, Instagram poate deveni prima alegere.

Mai mult, Instagram Stories poate fi folosită pentru a oferi clienților imagini „din spatele scenei” imobiliare.

TikTok pentru imobiliare

TikTok ia avânt și poate fi folosit mai ales pentru a atrage publicul tânăr, aflat în căutarea unei case. Pentru tineri sunt interesante mai ales videoclipurile scurte, care arată aspectele interesante ale unei case.

Cum generația Z este a doua cea mai numeroasă, după generația millennials, poate fi o bună oportunitate să folosești TikTok, dacă publicul tău este unul tânăr, nonconformist și deschis la nou.

YouTube pentru imobiliari

YouTube este foarte important în domeniul imobiliar. Videoclipurile cu prezentări de case pot aduna mii sau chiar sute de mii de vizualizări.

Dacă îți faci cont pe această platformă, poți crea mai multe tipuri de conținut, de la videourile de prezentare (cele mai populare) și filmulețele informative de tip „Cum să aleg o casă?” sau „Ce informații trebuie să ofere un agent imobiliar?” până la video-uri cu noutăți din domeniu sau imagini din preajma caselor pe care dorești să le vinzi.

Formula câștigătoare pentru a obține abonați este să produci regulat conținut de calitate. Dacă oferi filmulețe educaționale, vei fi văzut ca un expert în domeniu și ai șanse ca mai multă lume să își dorească să lucreze cu tine.

Ce tip de conținut este potrivit

Spre deosebire de alte tipuri de afaceri, cei care se uită la paginile tale de social media vin pentru a vedea ceea ce vinzi. Din punctul de vedere al marketingului, este esențial să ai un calendar editorial. Pe lângă postările în care prezinți o casa nouă, va trebui să oferi ceva în plus, pentru a atrage atenția oamenilor. Mai jos, sunt principalele tipuri de conținut indicate pentru social media.

Fotografii cu proprietăți

În zona de imobiliare din social media predomină fotografiile de calitate. Acestea înlesnesc obținerea like-urilor și a distribuirilor și chiar încurajează urmăritorii să te contacteze.

Pentru mai mult efect, este indicat ca, pe lângă fotografii, să incluzi un scurt text despre proprietate, precum și informații de contact.

Testimoniale ale clienților

Poveștile de succes ale foștilor clienți te ajută să obții noi clienți. Dacă oferi dovezi că lucrezi profesionist și că ai clienți mulțumiți, ai șanse mai mari să te alegi cu noi clienți.

Aceste testimoniale au dublu rol: oferă dovada rezultatelor bune și indică partea umană a afacerii.  

Succesul firmei

Laudele și premiile sunt un nou indiciu că firma ta de imobiliare reprezintă alegerea potrivită pentru potențialii clienți.

Fiecare succes poate fi sărbătorit printr-o postare pe Facebook sau printr-un Instagram Story „behind the scenes”.

Noutăți legate de firmă sau de industrie

Indiferent de orașul în care activezi, domeniul imobiliarelor este în continuă schimbare. Dacă le prezinți periodic clienților noutățile despre firmă și despre industrie, aceștia vor vedea că ești un participant activ în domeniu. Acest lucru va crește încrederea pe care o au în tine.

Sfaturi despre amenajare

Sfaturile despre designul interior oferă informații utile atât foștilor, cât și actualilor clienți. Aspectul educativ al acestor postări arată clienților că îți pasă de problemele care îi afectează.

Recomandările despre renovare sunt bine primite de majoritatea audienței și evidențiază, din nou, faptul că oferi expertiză în domeniu, inclusiv în imobiliare.

Sfaturi pentru a atrage clienți cu ajutorul social media

Acum știi ce tip de conținut este atrăgător pentru potențialii clienți. Mai jos, sunt câteva sfaturi care te vor ajuta să atragi noi clienți:

  • Afișează la vedere datele de contact, numărul de telefon, adresa de email, locația și site-ul firmei;
  • Răspunde prompt și eficient întrebărilor clienților potențiali – datele arată că doar 11% dintre afacerile din domeniul imobiliar răspund mesajelor pe social media. Dacă lucrezi cu mai multe platforme, poate fi dificil să fii la zi cu partea de comunicare. Însă, dacă răspunzi rapid, ai șanse mai mari să te alegi cu un nou client. De asemenea, este indicat să răspunzi inclusiv la comentariile negative. Evită să începi certuri online – acestea afectează imaginea firmei – însă poți ajuta un client confuz în privința unor aspecte care țin de domeniul imobiliar;
  • Descoperă noi clienți și șanse de conversații despre proprietăți – te poți înscrie în grupuri dedicate celor care sunt în căutarea unei noi locuințe. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să îți promovezi afacerea imediat după acceptare, ci să te faci cunoscut, eventual ajutând oamenii cu informații pertinente;
  • Promovează zona, nu doar casa – persoanele care doresc să își cumpere o locuință sunt interesate și de alte aspecte, precum oportunitățile oferite. Folosește-te de social media pentru a vorbi despre avantajele și dezavantajele unui anumit cartier. Poți chiar folosi contul de Instagram, pentru a promova orașul în care se află casa pe care dorești să o vinzi;
  • Educă-ți cumpărătorii – explică-le la ce să fie atenți, atunci când sunt în căutarea unei case, de ce anume să se ferească etc.;
  • Postează conținut regulat – promovează proprietățile și noutățile din domeniu, scrie articole educaționale, răspunde la comentarii. Însă evită să postezi prea des pe platformă. Altfel, riști ca potențialii clienți să îți dea unlike. Feedback-ul urmăritorilor tăi îți va spune dacă mergi în direcția potrivită;
  • Pune întrebări pentru a construi relația cu urmăritorii – orice agent imobiliar poate pune fotografii cu o bucătărie, însă atunci când întrebi „Ce ai găti în această bucătărie?” îi faci să își imagineze că locuiesc în acea casă. Nu este de mirare că astfel de postări atrag atenția;
  • Promovează prezența pe platformele sociale – este indicat să pui iconițele pentru social media pe site-ul firmei, lângă semnătura e-mailului, eventual și pe cărțile de vizită, atunci când participi la conferințe;
  • Invită clienții să te recomande pe Facebook – datele arată că 62% dintre persoanele care sunt în căutarea unei locuințe sunt mai dispuse să contacteze un agent imobiliar ce are recenzii excelente. Cum îi convingi pe foștii clienți să îți scrie o recenzie? Prima variantă este să le oferi un serviciu atât de bun, încât aproape că nu au de ales. O a doua variantă este să le oferi servicii precum o evaluare gratuită sau un discount la o firmă de design interior colaboratoare.

Greșeli frecvente în promovarea imobiliară pe social media

Promovarea pe social media poate include anumite greseli ce pot afecta imaginea firmei. Vezi mai jos care sunt, pentru a le putea evita:

  • Evită să folosești doar litere mari în postări – acest lucru este ca și cum ai țipa la cei care privesc. Indiferent dacă promovezi un articol pe blog sau o nouă locuință scoasă la vânzare, scrie textul cât mai clar și ușor de citit;
  • Nu folosești video – în fiecare zi, apar peste opt miliarde de materiale video, doar pe Facebook. Poate fi tentant să sari peste acest pas, însă cei care doresc să cumpere o casă vor vrea să vadă mai multe detalii decât cele oferite de fotografii. Un video de 30-60 de secunde le oferă aceste informații și îi ajută să se atașeze emoțional de o anumită proprietate;
  • Alegi să postezi lucruri care îți plac (doar) ție – textul, linkurile, imaginile și filmulețele trebuie adaptate la ceea ce dorește să vadă publicul tău țintă. Poți chiar folosi sondaje online, pentru a vedea ce tip de conținut este pe placul celor care te urmăresc;
  • Ignori clienții actuali – prin prezența actualilor și foștilor clienți pe pagina de Facebook/Instagram/etc., creezi o comunitate care înseamnă mai mult decât vânzarea de proprietăți. Poate fi locul în care clienții află cum să își redecoreze casa sau potențialii clienți se informează pentru a alege apartamentul potrivit;
  • Postezi lucruri neprofesionale sau care pot ofensa – aici intră informațiile despre politică sau religie. Acestea pot crea discuții neproductive și, astfel, îți creezi o reputație proastă. Dacă te gândești de mai multe ori înainte de a posta un text sau o imagine, probabil că este mai bine să o ții pentru tine;
  • Falsifici poze sau informații – postarea de imagini cu proprietățile din portofoliu este chiar indicată, însă editarea sau exagerarea unor lucruri îți va afecta reputația;
  • Postezi prea des sau prea rar și la ore nepotrivite – orele sau zilele potrivite pentru a posta conținut nou se învață prin experimente. Înainte de a-ți stabili o strategie de marketing, postează conținut la ore diferite și vezi cum este primit;
  • Ștergi comentarii sau răspunzi negativ – unele persoane intră pe anumite pagini de social media pentru a lăsa comentarii negative. Nu te lăsa descurajat și nici nu șterge astfel de comentarii. Urează-le o zi bună sau solicită mai multe informații pentru a-i putea ajuta să soluționeze problema. Dacă apare limbaj agresiv, acesta ar trebui raportat, pentru ca platforma să blocheze utilizatorul din a mai interacționa cu pagina ta.

Social media reprezintă o unealtă de ajutor pentru orice agent imobiliar. Folosește sfaturile din acest articol, stabilește o strategie de marketing, iar audiența și firma vor avea doar de câștigat.

Ultima editare: 04 aprilie 2022

Back to top button