8 cărți pe care este recomandat să le citești dacă lucrezi în imobiliare
Domeniul imobiliar nu putea face excepție de la lectură, având în vedere complexitatea lui și faptul că funcționează pe baza conexiunilor între oameni.
Dacă ești un agent sau dezvoltator imobiliar, trebuie să știi că în atingerea succesului îți stau la dispoziție câteva cărți cu autoritate, pe care este ideal să le citești pentru a face față competiției și provocărilor.
- Dezvoltă-ți abilitățile în imobiliare prin lectură
- Ce categorii de cărți să ai în vedere dacă lucrezi în domeniul imobiliar
- 8 cărți care să te ajute să devii un agent imobiliar de succes
Dezvoltă-ți abilitățile în imobiliare prin lectură
Unele abilități tale sunt native, altele sunt dobândite prin învățare, experiență și epunere la provocări. Dar cum ar fi să înveți din experiența celor mai buni, din eșecuri și provocări, povești de succes și încercări?
Pentru dezvoltarea unui atlas complet de abilități în domeniul imobiliar poți apela, desigur, la materiale de genul manualul agentului imobiliar, cursuri dedicate de specializare și perfecționare sau articole redactate special pentru profesioniști în domeniul imobiliar. Iar, atunci când timpul îți permite, citește sau ascultă audiobooks de dezvoltare care să te susțină în demersul tău de a fi mai bun, atât pe plan personal, cât și profesional.
Ți-am pregătit o listă numai bună de pus pe lista de lectură de anul acesta.
Ce categorii de cărți să ai în vedere dacă lucrezi în domeniul imobiliar
Un agent imobiliar sau un dezvoltator are nevoie de abilități complexe pentru a reuși să se impună remarcabil în fața clienților și partenerilor. Așadar, dacă ai ales această profesie, atunci trebuie să fii pregătit pentru o mai bună cunoaștere de sine, relaționare și comunicare cu clienții tăi, de la tehnici de negociere până la vânzare.
În principiu, te poți orienta către următoarele categorii principale de cărți:
Cărți de dezvoltare personală
Înainte de a-ți cunoaște clientul și fi convingător, trebuie să te cunoști pe tine, cu toate atuuri și puncte de îmbunătățit. Cărțile de dezvoltare personală nu doar că sunt devorate de cei mai mari profesioniști, ci te pot ajuta să fii pozitiv, să iei decizii mai bune, să te dezvolți pe baza unui plan de succes și chiar să-ți depășești limitele.
Cărți de psihologie și relaționare
Cărțile de acest gen te ajută să înțelegi comportamentul oamenilor în momente cheie, mai ales în cele mai importante momente din viață, cum ar fi cumpărarea unei case, solicitarea unui credit ipotecar sau credit imobiliar și interacțiunea cu oameni străini pentru o nevoie importantă. Vei înțelege, de asemenea, ce care sunt acei triggeri care îi fac să coopereze în funcție de personalitate. Și, cel mai important, vei învăța să-ți exersezi empatia și să comunici pe limba fiecărui client.
În plus, noile abilități dobândite prin lectură te vor ajuta să câștigi încrederea clienților prin tehnici corecte de persuasiune.
Cărți de marketing și vânzări imobiliare
Ultima categorie este, practic, cea mai nișată pe domeniul în care activezi. Sunt cărți pe care nu le poți omite, dacă vrei să performezi în vânzări imobiliare și, în același timp, să fii la curent cu unele tehnici și bune practici pe care alți colegi din breaslă le aplică.
Citește și: La ce să fiu atent când cumpăr un apartament în bloc nou?
8 cărți care să te ajute să devii un agent imobiliar de succes
În rândurile următoare, am selectat pentru tine 8 cărți care acoperă toate cele 3 categorii principale menționate mai sus, pe care să le ai în vedere pentru a deveni un agent sau dezvoltator imobiliar mai bun:
1. “Think and Grow Rich” – Napoleon Hill
O carte de dezvoltare personală ce rămâne o referință pentru găsirea și atingerea succesului în viață. Think and Grow Rich te îndrumă să-ți setezi corect obiective bine definite și unice în cariera ta. Punctul de pornire al realizărilor tale este propria dorință de a reuși.
În plus, vei vedea că oamenii de succes învață și acumulează tot timpul cunoștințe în funcție de obiectivele setate, iar limitările sunt impuse doar de jocul minții.
2. “Atitudinea este totul” – Jeff Keller
Dacă ți-ai pus vreodată întrebarea de ce unii reușesc, iar alții nu, ei bine, totul ține de adoptarea unei atitudini pozitive, respectiv de declanșarea potențialului tău ascuns. Și tu poți să fii un învingător în domeniul tău, dacă reușești să aplici un plan în urma căruia să-ți atingi obiectivele printr-o atitudine corectă.
3. “Inteligența emoțională” – David Goleman
Emoțiile pot avea un efect covârșitor asupra activității din domeniul imobiliar; așadar, trebuie să înțelegi cum funcționează creierul uman în anumite situații critice și să descoperi tehnici despre cum poți să-ți stăpânești mai bine sentimentele. Până la urmă, vei afla că inteligența emoțională înseamnă conștientizare, autodisciplină și empatie.
4. “Cum să câștigi prieteni și să influențezi oameni” – Dale Carnegie
Este una dintre cele mai vândute cărți audiobook din lume, fiind un adevărat ghid practic în relațiile interumane. Pe lângă multe alte aspecte interesante, vei vedea că nu este bine să critici și că trebuie să îi faci pe clienții tăi să se simtă importanți.
În plus, ești foarte aproape de succes, dacă poți vinde ideile tale oamenilor.
5. “Totul despre psihologia persuasiunii” – Robert B. Cialdini
Psihologul și filosoful american Cialdini explică, în cartea sa bestseller, cum să te bucuri de puterea convingerii prin prisma propriilor tale arme. De asemenea, vei afla care sunt cele 6 secrete psihologice care stau în spatele persuasiunii și cum să le aplici în mod inteligent.
6. “Endless Referrals” – Bob Burg
Să faci îndrumi alegerile clienților în domeniul imobiliar este esențial, iar această carte de marketing nu ar trebui să lipsească din biblioteca ta. Mai mult, în industrie recomandările fac lumea să se învârtă și clienții să vină ei către tine. Pentru asta, te ajută să știi cum să te promovezi și după ce ai finalizat o tranzacție.
7. “The millionaire Real Estate Agent” – Gary Keller
Începător sau cu experiență în imobiliare, cartea The millionaire Real Estate Agent se poate dovedi extrem de utilă în desfășurarea profesiei alese. Ai posibilitatea să descoperi modele și tehnici de afaceri în industria imobiliară, care să te avanseze până la cel mai înalt nivel, atât profesional, cât și financiar.
8. “Arta vânzării” – Zig Ziglar
Arta vânzării nu are limite, iar ca agent imobiliar, te poți confrunta cu diverse tipuri de clienți și situații. În această carte, găsești tehnici de a face vânzări ca un profesionist și afli cum poți evita anumite capcane specifice industriei.
Scopul cărților este acela de a te ajuta să devii mai bun în acest domeniu dinamic și competitiv, respectiv de a-ți dezvolta abilitățile personale și profesionale, pentru a reuși să vinzi mai bine și a avea parte de cât mai mulți clienți mulțumiți care să te recomande mai departe. Lectură productivă!
Surse foto: Edituri