Vânzarea de locuințe noi: cum te ajută o agenție imobiliară, cum o alegi și ce așteptări să ai
Oferta de locuințe noi este generoasă, dar, pentru a ajunge la potențialii clienți, este necesară utilizarea unor canale de comunicare accesibile acestora. Dezvoltatorii imobiliari își prezintă oferta de locuințe noi pe site-uri proprii, la târguri imobiliare sau în showroom-uri dedicate, dar cea mai bună modalitate de promovare a ofertei o reprezintă agențiile imobiliare.
● Ce avantaje oferă o agenție imobiliară
● Cum alegi cu ce agenție să lucrezi
● Ce efecte are o colaborare eficientă dezvoltator-agenție
Ce avantaje oferă o agenție imobiliară
Pentru un dezvoltator, colaborarea cu agențiile imobiliare este esențială. Deși ambele părți cunosc bine piața imobiliară, perspectiva lor este diferită, agenția imobiliară fiind în ușor avantaj, pentru că „simte” cel mai bine pulsul, atât în ceea ce privește segmentul de public interesat să cumpere, cât și în ceea ce privește ansamblul ofertelor de vânzare de locuințe. Mai mult, agenția „știe” cel mai bine care sunt cota de piață a locuințelor din blocurile și ansamblurile rezidențiale noi, dar și presiunea concurențială pusă pe piața imobiliară de ofertele de vânzare din ansamblurile și blocurile vechi.
Un alt avantaj al agențiilor este acela al portofoliului de public țintă (cei interesați de o locuință nouă, de un apartament nou sau o casă). Mai mult, ca urmare a prezenței în mediul online (folosind datele de trafic și accesările), orice agenție poate estima ce se caută și care sunt cotele de interes pentru locuințele noi, poate face evaluări și poate identifica prioritățile.
Dacă dezvoltatorul are ca scop să vândă locuințele nou construite, la prețul cel mai bun și cât mai repede, cumpărătorul are, la rândul său, o plajă largă de oferte de unde poate alege. Agenția imobiliară și reprezentanții acesteia se află exact în punctul de confluență și pot face servicii ambelor părți. Dezvoltatorul își va găsi mai repede cumpărători, iar cei interesați de apartamente noi vor primi ofertele adaptate nevoilor lor.
Această conectare dintre potențialii clienți și dezvoltatori este cu atât mai utilă în orașele unde se construiește intens – București, Cluj, Iași, Constanța, Timișoara – unde numărul de apartamente de vânzare este mare, iar piața imobiliară, efervescentă.
Vezi oferta noastră de ANSAMBLURI REZIDENTIALE
Cum alegi cu ce agenție să lucrezi
O agenție imobiliară este locul unde cei care vând se întâlnesc cu cei care cumpără, în condițiile în care interacțiunea dintre cele două părți este mediată de agenție și agentii imobiliari. Filtrul acestora este util ambelor părți, pentru că sporește credibilitatea dezvoltatorului și generează încredere din partea potențialului client.
În aceste condiții, dezvoltatorii imobiliari de succes au ales mereu să colaboreze cu agenții mari, cu un background care probează seriozitate și eficiență. Obiectivitatea în prezentarea locuințelor, buna cunoaștere a criteriilor pe baza care sunt de interes pentru potențialul cumpărător, precum și capacitatea de evalua corect raportul dintre ceea ce oferă respectivul apartament/casă și prețul de vânzare sunt elemente esențiale care trebuie luate în calcul de dezvoltator, atunci când alege colaborarea cu o agenție imobiliară.
De cealaltă parte, cumpărătorul trebuie să găsească în agenția imobiliară un partener onest, independent de influențele dezvoltatorului și capabil să vadă și să înțeleagă, în mod profesionist, toate detaliile legate de raportul preț-calitate.
Un dezvoltator de succes va apela la serviciile unei agenții imobiliare care funcționează independent și care își asumă „controlul de calitate”, înainte de a lansa oferte potențialilor clienți.
Vechimea pe piața imobiliară, rezultatele anterioare și dimensiunea portofoliului sunt și ele elemente de luat în calcul. Un alt criteriu care poate ajuta la realizarea unei selecții eficiente este buna cunoaștere a pieței imobiliare din orașul sau regiunea unde construiește și vinde dezvoltatorul. Și, nu în ultimul rând, prezența activă, eficientă și consistentă a agenției în mediul online reprezintă un argument în plus, care merită să cântărească greu în decizia unui dezvoltator de a lucra cu o agenție imobiliară.
Citește și: Ce facilitati asteapta clientii din partea dezvoltatorilor imobiliari
Sunt la fel de importante și următoarele aspecte:
- Promovare personalizată și adaptată nevoilor dezvoltatorului. Campaniile online de promovare în numele dezvoltatorului s-au dovedit cea mai bună modalitate de atragere de clienți, nu întâmplător locuințele noi se vând instantaneu, încă din faza de proiect.
- Preluarea birocrației integrale sau parțial a tot ceea ce ține de documentele legate de contractele de vânzare-cumpărare.
- Asistarea potențialilor clienți cu serviciile financiare oferite de brokerii de credite.
Concluzionând, o agenție trebuie să vadă în dezvoltator cel mai pretențios, bine informat și abil negociator. În replică, trebuie evitată agenția care nu acordă atenție detaliilor, care oferă beneficii nerealiste și care nu se implică în medierea tranzacțiilor.
Vezi categoria noastră de APARTAMENTE
Ce efecte are o colaborare eficientă dezvoltator-agenție
Beneficiile relației dintre agenția imobiliară și dezvoltator trebuie să fie reciproce. Așa cum un dezvoltator inteligent și corect nu va apela la o agenție imobiliară care nu-i satisface criteriile, tot așa, o agenție imobiliară ce își respectă clienții nu va lucra cu un dezvoltator care nu prezintă garanții.
Primul beneficiu major este creșterea credibilității reciproce, fapt esențial pentru ca afacerea celor două părți să prospere. Pentru dezvoltator, este vital ca locuințele construite de acesta să se vândă rapid și ușor, nu doar din considerente financiare (recuperarea investiției), ci mai ales pentru că cererea constantă este un indicator pozitiv foarte important pentru dezvoltator, iar o agenție imobiliară puternică poate oferi acest flux constant de clienți.
Un alt avantaj este acela că agenția imobiliară poate întreține și dezvolta imaginea pozitivă a dezvoltatorului, iar pentru aceasta, colaborarea dintre o agenție imobiliară și o firmă de construcții imobiliare trebuie să urmărească, pe baza unor principii de corectitudine și onestitate reciproc valabile, interesele clientului și ale cumpărătorului, esențiale în tot lanțul afacerii.
Vezi oferta imobilelor în construcție de la DEZVOLTATORI
Colaborarea cu agenția imobiliară este obligatorie pentru dezvoltatorul din domeniul imobiliar. Aleasă pe principii echitabile de corectitudine și parteneriat, agenția imobiliară poate menține la un nivel ridicat credibilitatea și poate susține afacerea dezvoltatorului, cu avantaje clare pentru toate cele trei părți implicate: po